הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

פירות - בריא ומזמין אבל מתוק ומשמין

פירות - בריא ומזמין אבל מתוק ומשמין


כל עונה מזמנת לנו את שפע הפירות האופייניים לה ואנו צריכים להתמודד עם השפע הזה. הפירות מתוקים ועסיסיים, או, חמוצים ומגרים – ניתן לתאר אותם באמצעות טעמם. כיום ניתן להשיג את הפירות על כל שלל סוגיהם מהתפוחים, הבננות והתפוזים המוכרים כל כך, ועד לפיג'ויה והקרמבולה האקזוטיים. בדרך כלל טעמם מתוק, הם עסיסיים, ומשמשים לאכילה כמות שהם או להכנת מיצים או לבישול ואפייה.

הפרי הוא מזון טוב לגוף האדם, כמעט מכל הבחינות. הוא מכיל את כל אבות המזון הדרושים, הוא טעים וקל לעיכול. זה המקור הטוב ביותר לאנרגיה זמינה. הפרי הוא המזון הראשון לתינוק נוסף לחלב אם, הוא אידיאלי להרזיה וחיוני ביותר לתהליך ההחלמה ממחלות שונות.

הפירות מושכים את העין בשלל צבעיהם ומצטיינים בטעמם הנפלא. אין צורך "להכין" אותם לאכילה. הפירות מכילים שפע של ויטמינים וסוכרים טבעיים כמו חד סוכרים – גלוקוז ופרוקטוז (סוכר פירות). אך חשוב לזכור שלצד שפע הבריאות הזאת הפירות מכילים כמות נדיבה של סוכרים היכולים לגרום להשמנה ולעלייה בערכי הסוכר והטריגליצרידים. ההמלצה לצריכה יומית של פירות היא כשתי מנות פרי ביום. לחולים כדאי להתייעץ עם איש מקצוע כדי שיתאים להם את כמות הפירות ההולמת את צורכיהם.

לאוהבי הפירות שאינם רוצים להשמין, כדאי לאמץ "ארוחת פרי" – כתחליף לארוחת ערב או בוקר ואז לשלב עם חלבון לדוגמה פרי ויוגורט. מומלץ להוסיף כפית של זרעי פשתן ושומשום טחונים ואז יש לנו ארוחה משביעה, טעימה ומאוד מזינה. השילוב של פרי המכיל רמות סוכר גבוהות וחלבון (יוגורט 3%) עם מעט שומן יאט את פרוק הסוכר כך שלא יקפיץ את רמתו בדם בבת אחת.

כדאי לדעת מהי רמת הסוכר בפירות הקיץ, קחו בחשבון שכפית סוכר שווה ל-5 גר' כך שבמנה אחת אתם מכניסים לגופכם בקלות כמה כפיות סוכר.

כמות הסוכר בגר' בפירות הקיץ:

ענבים (1 כוס) - 62 קלוריות - 14.7 גר' סוכר
שזיף (2 יחידות) - 73 קלוריות - 13.4 גר' סוכר
תאנים (1 יחידה) - 56 קלוריות - 12 גר' סוכר
מלון (1 כוס) - 56 קלוריות -12.1 גר' סוכר
נקטרינה (1 יחידה) - 59 קלוריות - 13 גר' סוכר
אבטיח (1 כוס) - 49 קלוריות - 10.1 גר' סוכר
משמש (3 יחידות) - 51 קלוריות - 9.1 גר' סוכר
פאפאיה (1/3 יחידה) - 40 קלוריות - 6 גר' סוכר
סברס (2 יחידות) - 41 קלוריות - 9 גר' סוכר

כל שנותר זה לאכול וליהנות מפירות העונה רק לדעת איך לשלבם בתפריט היומי והכל שאלה של מינון נכון!






חזרה להכרת מזונות >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת