הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

כולסטרול? מהטבע באהבה

כולסטרול? מהטבע באהבה

בעולם המערבי המודרני, בו לאדם יש כסף לאכול כל יום בשר ואין זמן לחתוך סלט, המחיר הוא - כל אדם שלישי מגיע לרמות כולסטרול גבוהות ולטרשת עורקים המובילה למחלות לב. אז איך נמנע מזה? – הטבע מזמן לנו את כל מה שאנו צריכים ומתחת לאפנו. מה שמזיק לנו, למעשה, הוא חמצון הכולסטרול הרע (יותר מהכולסטרול עצמו), הוא זה שגורם להידבקות הפלאק בדפנות כלי הדם, כלומר, לטרשת עורקים.

האמצעי הבדוק ביותר למנוע את חמצון הכולסטרול הם המזונות שלנו! - מהטבע באהבה וזה היום גם מוכח במחקרים. נמצא שירקות ופירו יכולים להיות מקרצפי העורקים ופותחי הסתימות.

הנבחרת המנצחת:

ברוקולי - מכיל את האנטי-אוקסידנט ויטמין E, החיוני למניעת חמצון והיווצרות קרישי דם. מכיל לוטאין שמנטרל את הדבקות הכולסטרול הרע לדפנות כלי הדם ובכך מונע טרשת. שתיית כוס וחצי מיץ ירקות המכיל ברוקולי מורידה רמות כולסטרול.
טיפ: ככל שהברוקולי ירוק מכיל יותר לוטאין.
ערך מוסף: מונע הזדקנו רשתית העין ומגן מפני היווצרות קטרקט.

בצל - מה שגורם לנו לבכות גורם לגוף לחייך! הגופרית שבו גורמת לדילול דם ולהעלאת הכולסטרול הטוב (HDL). בנוסף מכיל קוורציטין, נוגד חמצון הפועל בעיקר כנוגד דלקת. מאחר והיווצרות הפלאק על דפנות כלי הדם הוא תהליך דלקתי הקוורציטין פועל למניעתו.
טיפ: למזעור תופעות הריח אפשר ללעוס פטרוזיליה או ביס לחם.
ערך מוסף: הבצל יעיל גם בהורדת סוכר וכן מטפל בריהיניטיס (נזלת כרונית על רקע אלרגי).

עגבנייה - מכילה את המרכיב המרכזי ששמו ליקופן, הצבע האדום. זהו אנטי אוקסידנט המגן על כלי הדם.
טיפ: הליקופן אינו נהרס בבישול להיפך, זמינותו רק עולה, כך שאפשר לצרוך אותו בצורת שקשוקה או ברסק עגבניות.
ערך מוסף: הליקופן מונע את סרטן הערמונית לגברים.

רימון - האנטי-אוקסידנים של הרימון הם אנטציאנינים ושייכים לקבוצת הפוליפנולים המצויים גם ביין. הפעילות של הרימון חזקה לאין שיעו מהיין. שתיית חצי כוס מיץ רימון כל יום תגן מההשפעה השלילית של הכולסטרול הרע ויעכב את חמצונו, יוריד לחץ דם ויגן על דפנות כלי הדם.
טיפ: אפשר לשמור רימונים במקרר עד חצי שנה, אך יש ירידה ביעילות של נוגדי החמצון.
ערך מוסף: הרימון מכיל גם טאנינים חומרים המאטים תהליכי הזדקנות.

סלק - מכיל 2 חומרים פעילים (בטאין וחומצה פולית) המנטרלים את ההומוציסטאין, חומצה אמינית רעילה המקושרת למחלות לב. הסלק מכיל גם אשלגן ומגנזיום שתורמים להורדת לחץ דם ולבריאות כלי הדם.
טיפ: אפשר לגרד סלק טרי על סלט ירקות או להוסיף קוביות למרק ירקות.
ערך מוסף: הסלק מטפל בעצירות, היחיד שאינו גורם לגזים ולנפיחות. ובנוסף הוא מצוין לניקוי כבד.

 
באפשרותך להתחיל תהליך ריפוי יחד איתי צור קשר 
לתיאום פגישה 054-8091279



חזרה להטיפים שלנו >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת