הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

סופגניות - כמה זה עולה לנו

סופגניות - כמה זה עולה לנו
 
 

חג חנוכה כבר כאן ושוב אני עומדת משתהה ונדהמת על היצירתיות ורמת השחיתות בסופגניות שהשפים והקונדיטורים מכינים לנו. לאן עוד אפשר להגיע ברמת הקלוריות, מה עוד לא המציאו בשילובי השוקולד עם פצפוצי הסוכריות הקופצות והקרמים בטעמי ליקרים בניחוח כזה או אחר, איך נמצא את האיזון בין מתקפת החג לבין התזונה הבריאה שאנו משתדלים לעמוד בה.

 גם השנה אנו מוצפים בסופגניות במגוון טעמים, צורות וגדלים ושפע רעיונות וטעמים. הסופגניות הללו הפכו את החג לאימת המרזים, ואלה המנסים לשמור על שפיות קלורית. החג הזה מתאפיין בלביבות תפו"א, בטטות, תירס וכמובן הכל מטוגן בשמן עמוק כמו שצריך.
 

למרות שחג החנוכה מתחיל בנר ראשון מזהים הסוחרים את הגעגוע לריח המתוק ומפיצים את הכדורים ספוגי השמן הללו ברחבי הארץ בחנויות וברשתות השיווק הרבה זמן לפני הנר הראשון. ריח החג נפוץ כמעט בכל סופר, מאפיה או קונדיטוריה וקשה לעמוד בפיתוי. פה נבחן האופי החזק שלנו מול המטרה. ההחלטה הרצויה היא שחנוכה מתחיל בערב החג. אם נתחיל לנשנש סופגניות לפני חנוכה, עודף המשקל שאיתו נסיים את החג, יהיה קשה להתמודדות ולאיזון .

 הגודל לא תמיד קובע, אז המציאו את הסופגנייה הקטנה  כשההנחה היא שנסתפק בה. אבל לא יעבדו על הישראלי המצוי הוא יאכל שתיים. אז כדאי לדעת, סופגניית המיני מגיעה בדרך כלל במילוי שוקולד גנאז' או קרם עם תערובת אלכוהולית  התורמות כ-300 קלוריות לפחות, הסופגנייה המסורתית הגדולה במילוי ריבה תורמת לנו 350-450 קלוריות לפחות. סופגנייה במילוי שוקולד או ריבת חלב כ-500 קלוריות. עשו לכם כלל ברזל, אוכלים רק אחת קטנה למען מיצוי התשוקה והמצווה למי שזה חשוב לו.
 

חג החנוכה אינו מתמצה בארוחת חג אחת גדולה וזהו גמרנו! כל ערב יש הדלקת נר וזה מן הסתם, מצריך חגיגה. לילדים צריך לעשות לביבות תפו"א ואז הסופגנייה המתוקה וזה מסתכם באינסוף קלוריות. אני מציעה להמיר את הלביבות המטוגנות לאפויות. קחו בחשבון ש-100 גר' תפו"א מבושלים שווים לכ-100 קלוריות ו-100 גר' תפו"א מטוגן שווה ל-550 קלוריות אז ההבדל ברור! זה אפשרי ואפילו טעים. הכינו אנטי פסטי של ירקות כמו בטטות, חצילים, קישואים ולטפטף עליהם מעט שמן זית ואפו בתנור. שווה לעשות את ההקרבה הזו תאמינו לי וכמו שאמרתי זה גם טעים.

 

אם אתם מתוכננים לבלות במסיבת חנוכה ואירוע כזה  כידוע גובה מחיר קלורי יקר, הסתפקו בסלט לארוחת צהריים. סופגנייה או 3 לביבות תפו"א מטוגנים שווים לארוחת ערב מלאה הכוללת 2 פרוסות לחם, סלט, ביצה וחצי חב' גבינה 5%. עשו את החשבון לבד, מה עדיף ומה כדאי להכניס לגוף. קמח לבן מטוגן בשמן מחומצן עם ריבה ואבקת סוכר או ארוחה מלאה ובריאה.

 איך נתמודד עם חג החנוכה, להלן הטיפים שלי:
 

כאשר אתם מתוכננים לארח או להתארח – החליטו מראש שזה יהיה היום בו תיהנו באופן חד פעמי מסופגנייה ריחנית, מתוקה ועתירת קלוריות. פרט לערב הזה אל תכניסו סופגניות הביתה. כשיש סופגניות בבית אוכלים אותן.

 כוננו למצב בו תריחו את ריח הטיגון המתוק לכל מקום שתגיעו אליו. אין אפשרות להימנע, זה יהיה בעבודה, בסופר, במאפיות ואיפה לא. אז מה עושים? מתמודדים, מה שלא הורג מחשל! מגיעים להחלטה  שעומדים בהחלטה שלא נוגעים וזה מחוץ לתחום.
 

לעבודה מביאים אוכל מהבית. הכינו כריכים מלחם מלא (עדיף מקמח שיפון) עם גבינות עזים 5%, אבוקדו,  טחינה, חביתת ירק, טונה וירקות. קחו איתכם פירות וירקות. אני מבטיחה לכם נאמנה שאם תהיו שבעים, יהיה לכם יותר קל לא להתפתות ופשוט להתעלם מהסופגניות.

 קשה לכם, ואתם מתפתים? עשו חשבון פשוט, תכניסו 500 קלוריות וטונה שומן, אין ספק המחיר כבד. כמה תצטרכו לעבוד לאחר מכן על מנת להוריד זאת.  לאכול את הקלוריות הללו ייקח לכם שנייה וחצי ולהוריד את אותן קלוריות בדיוק תצטרכו לרוץ שעה, מה כדאי?
 

שוב ההתמודדות קשה והפיתוי גדול, דמיינו שהסופגנייה מאתמול, יבשה ועבשה אולי זה יעביר את החשק.

 
חג אורים שמח ובהצלחה בהתמודדות,


חזרה לחגים ומועדים >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת