הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

יובש ווגינלי

יובש ווגינלי

כ-50% מהנשים בגיל המעבר סובלות מיובש וגינאלי, אולם רבות מהן אינן מודעות לכך שקיימים פתרונות לתופעה. חלקן חשות במבוכה לפנות לרופא לצורך בירור והתייעצות בשל אינטימיות הנושא. חלק גדול מהנשים הסובלות מהבעיה אינן זוכות לטיפול, מכיוון שקשה יותר לאבחן את התופעה במידה והמטופלת אינה מזכירה אותה מיוזמתה. מפתיע לשמוע, אך נשים רבות חשות מבוכה רבה מדי, ובוחרות להמשיך "לסבול בשקט".

יובש וגינאלי יכול להתבטא בתחושות צריבה וכאב בעת קיום מגע מיני ולאחריו, תחושת גירוי או גירוד בנרתיק, או באי-נוחות כללית. תחושות אלה מופיעות בתדירויות ובעוצמות שונות. היובש בנרתיק הוא תופעה טבעית, אולם הימנעות ממושכת מטיפול בו עלולה להחמיר את הבעיה. אצל זוגות רבים, הבעיה הפיזית משפיעה ברמה הפסיכולוגית על האישה וגם על היחסים הבין-אישיים עם בן הזוג.

ובכן, זהו חלק ממכלול של תסמינים הקשורים לתופעות גיל המעבר, כגון: גלי חום, הזעות לילה, עצבנות, עייפות, מצבי רוח, השמנה, דיכאון, הידלדלות העצמות וכן ירידה בחשק המיני.

בגיל זה הגוף זקוק לפחות קלוריות ולכן צריך להוריד קצת בכמויות המזון במטרה לא להשמין או לחילופין להוציא יותר אנרגיה (sorry בנות, אלו החיים...). נשים שמקפידות על תזונה בריאה סובלות פחות מסימפטומים של גיל המעבר.

פיטואסטרוגנים במזון (מולקולה טבעית דמוית אסטרוגן) המצויים בפולי סויה, בחלב סויה, טופו, מיסו, דגנים מלאים (אורז מלא, קינואה, דוחן וכדומה), קטניות אגוזים וזרעים רצוי להרבות במזונות אלו שכן צריכה על בסיס יומי תסייע בהקלת הסימפטומים.

פעילות גופנית מומלצת מאוד להפחתת תסמינים אלו היא חשובה למניעת השמנה, לשמירת מסת העצם, מניעת מחלות לב, לטיפול בעצירות, לשחרור ממתחים ועצבנות ולשינה טובה. כמו כן ישנם שמנים ארומטיים רבים שיכולים להקל, לאיזון הורמונלי, לגלי חום, לעוררות מינית, לטיפוח העור, לשינה טובה ולהרגעה. ניתן לשלבם במריחה על הגוף לאחר אמבט – 15 טיפות שמן אתרי בתוך שמן שקדים או בתוך מבער.
 

    שמנים ארומטיים

  • לאיזון הורמונלי וגיל המעבר - גרניום, רוז, אנג`ליקה. להקלה על גלי חום - רוז, יסמין, מרווה,
    מרווה מרושתת, שומר, יארו. להתעוררות מינית - ילנג-ילנג, רוז, קרדומון, פצ`ולי, יסמין, נרולי.
  • לנדודי שינה - נרולי, פצ`ולי, לבנדר, פטיט-גרין, ורבנה, מנדרין. לעור מזדקן ולקמטים - נרולי,
    רוז, לבונה.
    ישנם תוספים טבעיים רבים שיכולים להועיל וניתן לרכוש אותם בכל בית מרקחת או בית טבע:

  • כדורי סויה - תחליפי הורמונים טבעיים, יש בהם את יתרונות ההורמונים עם הרבה פחות
    תופעות לוואי.
  • חומצות שומן חיוניות כגון שמן נר הלילה, שמן פשתן ועוד.
  • קומפלקס של ויטמיני B לאיזון תפקוד מערכת העצבים, ספיגת הויטמינים יורדת עם הגיל, לכן
    השלמה יכולה לחזק ולאזן, אפשר לקחת כמולטיויטמין מתאים.
  • ויטמין E - אנטיאוקסידנט (נוגד חמצון), מהווה תמיכה למערכת ההורמונאלית. מצוין למניעת
    מחלות לב וגם יעיל למניעת גלי-החום.
  • תוספת סידן - למניעת הידלדלות העצם. ההמלצה היא צריכה של 1200 מ"ג סידן ציטראט ביום
    (כמעט בלתי אפשרי להגיע למינון זה רק ע"י מזון).
  • צמחי מרפא שונים כגון - דון קוואי, קוהוש שחור, שיח אברהם, בטטת בר ועוד הם בעלי
    השפעה מאזנת על המערכת ההורמונלית הנשית (רק לפי המלצת בעל מקצוע ובהתאמה
    אישית!).

    לא כל התוספים מתאימים לכל אחת, לכן חשוב להיוועץ באיש מקצוע. חשוב להתאים לכל אישה את ההרכב האופטימלי עבורה, לעיתים מנסים הרכבים שונים עד שמוצאים את הנוסחה המתאימה.

    מעבר לטיפול בתזונה נכונה, פעילות ספורטיבית ותוספים, ישנה דרך נוספת לטפל בתופעת היובש והיא שימור הנרתיק ע"י פעילות מינית. נשים אשר ממשיכות לקיים יחסי מין תכופים לאורך חייהן משמרות את פעילות הרירית בנרתיק.

    ישנה חשיבות רבה לקידום המודעות לבעיית היובש הווגינלי, והסרת מחסומים לטיפול בבעיה. נשים רבות יוכלו לשפר באופן מהותי את איכות חייהן, לו רק היו מבינות כי אין צורך להתבייש.


     

  • באפשרותך להתחיל תהליך ריפוי יחד איתי צור קשר 

    לתיאום פגישה 054-8091279 


חזרה לבריאות האישה >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת