הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

איך עוברים את פסח בשלום

איך עוברים את פסח בשלום


פסח מביא איתו את ההיסטריה המבורכת השמורה לחג זה – הכנות אינסופיות בבית לקראת החג וזה לא פוסח על המטבח. ארוחות החג כוללות בתוכן את הקניידלאך של אימא, ועוגת השוקולד של הדודה ואי אפשר בלי הגפילטע פיש של סבתא. המחשבות על כמויות האוכל המצפות לנו בשבוע הארוך הזה מטרידה את מנוחתם של שוחרי הבריאות והדיאטה ובצדק! אז איך יוצאים בשלום מארוחות החג? ובמיוחד זו של פסח.

אז מה עושים? קודם כל נרגעים. אוכלים, אבל במידה ועושים את הבחירות הנכונות. לפני שכל הבלגן מתחיל:

• לעשות סלקציה - לכל אחת ואחד מאיתנו יש את המאכל או המאכלים האהובים ביותר, שאי אפשר בלעדיהם. אבל יש כאלה שאפשר לוותר עליהם בקלות. כדאי להחליט מראש מה לאכול ומה לא לאכול, כדי לא ליפול ברגע האמת.

• מתחילים עם ירקות - אוכלים מרק או סלט כמנה ראשונה, הירקות ממלאים ויוצרים תחושת שובע וכך מקטינים את הכמויות שאוכלים במנה העיקרית. כדאי להכין כמה שיותר אפשרויות בריאות של סלטים צבעוניים וירקות מבושלים כתוספת, וכן דגנים מלאים כגון אורז חום, קינואה וכדומה.

• לא טורפים - בסעודת החג יש מנות רבות ואפשרויות רבות. עד כמה שזה מפתה, לא חייבים לטעום מהכל שימו על הצלחת רק את מה שקבעתם מראש.

• להסתפק במועט - בדרך כלל אפשר להסתפק באכילת קניידלך אחד או גפילטע פיש אחד. כדאי לבחור וליהנות מהמזונות המיוחדים של החג, ולא להתעכב על המזונות הרגילים שיש כל השנה.

• שתייה מסוכנת - נזהרים מהשתייה, זכרו שבכוס שתייה ממותקת וגם בגביע יין יש 100 קלוריות. לא עדיף לשתות מים ולהשקיע את הקלוריות היקרות האלה במנת הקינוח?

• להיזהר מנשנושים - נזהרים מהנשנושים, באגוזים ובשאר הפיצוחים שמגישים לפני הארוחות יש 70% שומן. כאשר קריאת ההגדה מתמשכת והארוחה נראית רחוקה, נוטים לנשנש עוד קצת מצה עם חרוסת וגם את תפוח האדמה והביצה – ורק מהם אפשר להעלות עוד קילו בקלות.

• איך מתמודדים - מחליטים על הכמות אותה תאכלו מראש, למשל חצי מצה במשך כל הערב.

• ועוד טיפ - כדאי להרחיק מכם את המזונות המגרים ולקרב את הירקות.

• פעילות גופנית חובה - שעה ביום שתוקדש לצעידה נמרצת תעזור לשמור על המשקל. הפעילות לא רק שורפת קלוריות, היא יכולה גם לנטרל רגשות שליליים כמו מתח, דיכאון וחרדה, שמלווים רבים בתקופת החגים.

אני ממליצה שתביאו אתכם לארוחת החג מנה שאתם אוהבים ואני ממליצה על מרק עם קציצות קניידלאך מדהימים ומשודרגים. אני בטוחה שכולם יזללו אותו במקום את הקניידלאך הרגילים והפושטיים שהם בעצם קמח לבן מזוקק. הרי לכם מתכון למרק קניידלאך שמהווה ארוחה בפני עצמה ולא רק בפסח בכל השנה. 

 
חג פסח שמח ומאושר לכם ולבני משפחתכם!


באפשרותך להתחיל תהליך ריפוי יחד איתי צור קשר 

לתיאום פגישה 054-8091279





חזרה לחגים ומועדים >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת