הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

עשרת הדברות למניעת סוכרת

עשרת הדברות למניעת סוכרת

העולם המערבי מספק לנו שפע של מזון שהוא בעיקרו מעובד ומוביל למחלות כגון סוכרת ועוד, איך נימנע מהמחלה האיומה הזו? מסתבר שהרבה תלוי במה שאנו מכניסים לפה.

 1. הימנעו ממזונות מעובדים - אורך המעי הדק שלנו מגע ל-7 עד 9 מטרים, אבל התזונה המערבית כל כך מעובדת שהמערכת משתמשת רק בכ-30 ס"מ מהם. התוצאה: כשהמזון שאנו אוכלים נספג, הוא מגיע מיד לזרם הדם כסוכר. אז מה כדאי לעשות? - הכנסו למטבח והתחילו לבשל, אכלו מה שיותר מזונות טריים וחיים הכניסו מנות גדולות של ירקות מדי יום.

2. בחרו את הפחמימות בחוכמה - הימנעו ככל האפשר ממזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה ובחרו פחמימות מורכבות שהאינדקס הגליקמי שלהן נמצא בטווח הנמוך – מתחת ל-55. למשל, האינדקס הגליקמי של פרוקטוז, הסוכר שנמצא בפירות, יכול להגיע ל-27, מה שהופך את הפירות לפחמימה מצוינת.

 3. שלטו בחלבונים - הקפידו שהחלבונים לא יהוו יותר מ-20% מהקלוריות בכל ארוחה. נסו להימנע מבשר אדום כמקור לחלבון. בשר אדום מעודד דלקת בגוף. העדיפו חזה עוף, דגים, קטניות, ודגנים מלאים - שילוב של השניים מספק לנו חלבון מלא ואיכותי.

4. אומגה 3 שמקורו בדגים - לא כל חומצות השומן מקבוצת אומגה 3 זהות. חומצת השומן אומגה 3 מורכבת מ-EPA DHA ו-ALA. השתיים הראשונות מגיעות מדגים, בעיקר מדגי מעמקים הגדלים בים הצפוני, ואילו השלישית מקורה בצמחים. כולן בריאות, אך אלה המגיעות מצמחים אינן נספגות ומנוצלות בגוף באותה מידה כמו אלה שמקורן בדגים.

 5. צרכו שומנים טובים - 30% מהקלוריות בכל ארוחה צריכים להגיע משומנים טובים, כמו אומגה 3 ושמן זית. הם חשובים לבריאות ואף מעכבים את ספיגת הפחמימות.

6. אל תוותרו על הסיבים התזונתיים - צרכו מזונת המכילים כמויות גדולות של סיבים תזונתיים. המקורות הטובים הם: דגנים מלאים (שיפון, שיבולת שועל, אורז מלא לסוגיו, קינואה ועוד), קטניות (עדשים, שעועיות, גרגרי חומוס ועוד), גרעינים וזרעים, פירות וירקות על קליפתן.

7. הוסיפו חומץ או מיץ לימון לסלט - חומצות עוזרות להאט את האינדקס הגליקמי של המזון ולשלוט ברמות הסוכר בדם. מאחר שחומץ הוכח במחקרים כבעל יכולת להאט ת האינדקס הגליקמי של לחם, גם חומצות אחרות, כמו מיץ לימון יעשו אותו דבר.

 8. ותרו על טיגונים - כל שמני הבישול מייצרים רדיקלים חופשיים כשהם נחשפים לחום וככל שהטיגון ממושך יותר, כך נוצרים יותר רדיקלים חופשיים הגורמים לנזקים ומעודדים מחלות בגוף.

 9. שימו לב לוויטמין D - השמש היא המקור הטוב ביותר לויטמין זה, החשפו לשמש כ-20 דקות כל יום בשעות מוקדמות ולא חמות מדי. אם אינכם מבלים די זמן בשמש, בדקו את רמתו בדם וקחו תוסף בהתאם.

 10. עשו ספורט - פעילות גופנית מסייעת באיזון רמות הגלוקוז בדם ומורידה את רמת הורמוני הסטרס. רמת הורמוני הסטרס גבוהה גורמת לעלייה חדה ופתאומית ברמת הסוכר בדם.  הפעילות הגופנית צריכה להיות במסגרת מקצועית ופרוסה באופן סדיר במשך השבוע.

מחלת הסוכרת


 

באפשרותך להתחיל תהליך ריפוי יחד איתי צור קשר 
לתיאום פגישה 054-8091279

חזרה להטיפים שלנו >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת